Zgłoszenie zamiaru usunięcia drzew i krzewów dla osób fizycznych
Symbol:
Wydział: Referat Ochrony Środowiska
Podstawa prawna: Art. 83 ust. 1, art. 83b, 83f ustawy z dnia 16 kwietnia 2004r. o ochronie przyrody
Opłaty: Brak opłat
Termin odpowiedzi: Organ prowadzący sprawę w terminie 21 dni od dnia doręczenia zgłoszenia dokonuje oględzin zgłoszonych gatunków. Po dokonaniu oględzin organ w terminie 14 dni może, w drodze decyzji administracyjnej, wnieść sprzeciw.
Jednostka odpowiadająca: Referat Ochrony Środowiska
Tryb odwoławczy: Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Warszawie ul. Obozowa 57 za pośrednictwem Wójta Gminy. Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
Uwagi: W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia i złożenia w Punkcie Obsługi Mieszkańca urzędu gminy.
Zgodnie z art. 83f, ust. 4 ustawy o ochronie przyrody z dnia 16 kwietnia 2004 r.właściciel nieruchomości jest obowiązany dokonać zgłoszenia zamiaru usunięcia drzewa, jeżeli obwód pnia drzewa mierzonego na wysokości 5 cm przekracza: - 80 cm - w przypadku topoli, wierzb, klonu jesionolistnego oraz klonu srebrzystego; - 65 cm - w przypadku kasztanowca zwyczajnego, robinii akacjowej oraz platanu klonolistnego; - 50 cm - w przypadku pozostałych gatunków drzew.
Zgłoszenie składa się w przypadku drzew, które rosną na nieruchomościach stanowiących własność osób fizycznych i są usuwane na cele niezwiązane z prowadzeniem działalności gospodarczej. Zgłoszenie powinno zawierać podpis wszystkich współwłaścicieli, w przypadku gdy nieruchomość posiada więcej niż jednego właściciela.
Dokumenty należy złożyć w Punkcie Obsługi Mieszkańca w Urzędzie Gminy Stare Babice lub wysłać pocztą na adres urzędu. Organ prowadzący sprawę w terminie 21 dni od dnia doręczenia zgłoszenia dokonuje oględzin zgłoszonych gatunków. Po dokonaniu oględzin organ w terminie 14 dni może, w drodze decyzji administracyjnej, wnieść sprzeciw. Usunięcie drzewa może nastąpić, jeżeli organ nie wniósł sprzeciwu w tym terminie. Organ może przed upływem terminu 14 dni, wydać zaświadczenie o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu. Zaświadczenie można odebrać osobiście w urzędzie gminy po wcześniejszym wniesieniu opłaty skarbowej za wydanie zaświadczenia w wysokości 17 zł. Podczas odbioru zaświadczenia należy okazać dokument tożsamości. Termin ważności zgłoszenia upływa po 6 miesiącach od daty przeprowadzenia oględzin drzew i krzewów.
Dokumenty
• W przypadku prowadzenia sprawy przez pełnomocnika do zgłoszenia należy dołączyć pełnomocnictwo – oryginał lub urzędowo poświadczony odpis wraz z dowodem wniesienia opłaty skarbowej od udzielonego pełnomocnictwa w wysokości 17 zł.
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.